מכפיל חניה קונזולי ?! לא לי !!

01/09/2019

רבים מכם שמעו את המושג קונזולי בתחום מתקני החניה. גם המתכננים נצמדים אליו וגם הרשויות, אלא שלא כולם מבינים מה המשמעות של מכפיל חניה קונזולי ומה זה בכלל אומר. אז לכל אלו מכם שטרם הבינו, הנה התרגום החסר:

מתכננים לרוב נצמדים לתכנון מתקנים קונזוליים מהסיבה הפשוטה ששטח הפנים של משטח החניה הוא בקירוב שטח החוץ שלו. במקרה זה ניתן להחנות את הרכב על רוב השטח המוקצה למתקן החניה. שימוש במתקנים קונזוליים לתכנון פתרון חניה חוסך לכאורה התעסקות עם טבלת רמת השירות שנמצאת בהנחיות לתכנון שפרסם משרד התחבורה ובעצם נראה שהוא דיי עונה על הדרישה. אולם האמת היא ההיפך המוחלט - מכפיל החניה הקונזולי אינו תקני, מסוכן, יקר ודורש תחזוקת בלאי גבוהה לאורך הזמן.

לפי התקן הישראלי למתקני חניה (ת"י 5437) מתקן חניה חייב לוח רגל – מעין מעקה משני צידי המתקן שיגן על רגלי המשתמש - במכפיל חניה קונזולי זה לא קיים. בנוסף התקן מחדד ומדגיש כי הכניסה למתקן החניה תהייה אפשרית רק מכיוון אחד - כיוון הנסיעה - במכפיל חניה קונזולי מתאפשרת כניסה למתקן משלושת צדיו.

בנוסף, במדינת ישראל ביקשו להחיל את חוק התכנון והבניה על מתקני חניה ועל סביבתם. החוק אומר כי למתקני חניה נדרשים מעקות ומאחזי יד – במכפיל קונזולי הם לא קיימים, ואם מישהו במקרה החליט לשלב אותם ע"ג המתקן הרי שהוא אינו קונזולי יותר.

במכפיל קונזולי העומס הקונסטרוקטיבי היחידי הוא בחלק האחורי של המתקן, דבר המחייב יצירת קיר בעובי של 30 ס"מ לפחות, כיוון שהעומס אינו מחולק באופן שווה ע"ג המתקן הדבר ידרוש מעצם השימוש במתקן חיזוקים למתקן מידי פעם ותחזוקת שבר מעל הסטנדרט במתקני חניה העומדים בתקן.

חברת פרומוט היא החברה הוותיקה והמובילה בישראל בפתרונות חניה מכאניים ואוטומטיים.
בפעילותנו משנת 1992 ועד היום הותקנו למעלה מ-15,000 מקומות חניה, במאות פרויקטים ברחבי הארץ.
פרומוט מספקת שירותים מלאים בתחום פתרונות החניה: התאמה של מתקני חניה לפרויקט, תכנון, ביצוע והתקנה, תוך מתן ליווי מלא לפרויקט. אנו דואגים לתת מענה הולם לפרויקט בהתאם לצרכיו ומתן שרות יעיל ומהיר באופן שוטף.

מתקני החניה של חברת פרומוט עומדים בתקן הישראלי למתקני חניה (ת
מתקני החניה של חברת פרומוט עומדים בתקן הישראלי למתקני חניה (ת"י 5437)
משטח חניה של חברת WÖHR
משטח חניה של חברת WÖHR