מכפיל חניה קונזולי ?! לא לי !!

החסרונות בהתקנת מכפיל חניה קונזולי

רבים מכם שמעו את המושג קונזולי בתחום מתקני החניה. גם המתכננים וגם הרשויות נצמדים אליו, אלא שלא כולם מבינים מה המשמעות של מכפיל חניה קונזולי ומה זה בכלל אומר. להלן כל מה שצריך לדעת על מתקן חניה קונזולי ולמה יש להימנע מהתקנתו: 

לרוב, מתכננים נצמדים לתכנון מתקנים קונזולים מהסיבה הפשוטה ששטח הפנים של משטח החניה הוא בקירוב שטח החוץ שלו. במקרה כזה ניתן להחנות את הרכב על רוב השטח המוקצה למתקן החניה. על פניו נראה כי שימוש תכנון פתרון חניה המשתמש במתקנים קונזולים עונה על הדרישה וגם חוסך לכאורה התעסקות עם טבלת רמת השירות הנמצאת בהנחיות לתכנון שפרסם משרד התחבורה. אולם למעשה ההפך הוא הנכון- מכפיל חניה קונזולי אינו תקני, מסוכן לשימוש, יקר ולאורך זמן דורש תחזוקת בלאי גבוהה.


החסרונות המרכזיים של מתקן חניה קונזולי

ישנם מספר חסרונות מובהקים למתקן חניה קונזולי:

  • היעדר לוח רגל

על פי התקן הישראלי למתקני חניה (ת"י 5437) מתקן חניה חייב לוח רגל – מעין מעקה משני צידי המתקן שיגן על רגלי המשתמש. במכפיל חניה קונזולי מעקה שכזה אינו קיים. 

  • היעדר מעקות ומאחזי יד

במדינת ישראל ביקשו להחיל את חוק התכנון והבניה על מתקני חניה ועל סביבתם. החוק אומר כי למתקני חניה נדרשים מעקות ומאחזי יד – במכפיל קונזולי הם לא קיימים, ואם מישהו במקרה החליט לשלב אותם ע"ג המתקן הרי שהוא אינו קונזולי יותר.

  • כניסה למתקן ממספר כיוונים

בניגוד לתקן, המחדד ומדגיש כי הכניסה למתקן החניה תהייה אפשרית רק מכיוון אחד, הוא כיוון הנסיעה, במכפיל חניה קונזולי מתאפשרת כניסה למתקן משלושת צדיו, סכנה לכל דבר.

  • חלוקה לא שווה של העומס

במכפיל קונזולי העומס הקונסטרוקטיבי היחידי הוא בחלקו האחורי של המתקן, דבר המחייב יצירת קיר בעובי של 30 ס"מ לפחות. כיוון שהעומס אינו מחולק באופן שווה על-גבי המתקן, עצם השימוש יחייב לעשות במתקן חיזוקים תקופתיים ותחזוקת-שבר גבוהה מהסטנדרט, בהשוואה למתקני חניה העומדים בתקן.


חברת פרומוט היא החברה הוותיקה והמובילה בישראל בפתרונות חניה מכאניים ואוטומטיים.
בפעילותנו משנת 1992 ועד היום הותקנו למעלה מ-15,000 מקומות חניה, במאות פרויקטים ברחבי הארץ.
פרומוט מספקת שירותים מלאים בתחום פתרונות החניה: התאמה של מתקני חניה לפרויקט, תכנון, ביצוע והתקנה, תוך מתן ליווי מלא לפרויקט. אנו דואגים לתת מענה הולם לפרויקט בהתאם לצרכיו ומתן שרות יעיל ומהיר באופן שוטף.