מתקני חניה - מדוע ולמה?

איך הפכו מתקני החניה למוצר חיוני בפרויקטים של תמ"א 38, בניה חדשה, חניונים ציבוריים ועוד

מתקני חניה מהווים כבר שנים פתרון למצוקת החניה, נותנים מענה נוח וזמין לדיירים בבנייני מגורים ולעובדים במתחמי משרדים. המגוון הרחב של פתרונות החניה הקיימים, דוגמת מערכות חניה מכניות, מערכות חניה רובוטיות-אוטומטיות או חניונים חצי אוטומטיים, מאפשרים ניצול מקסימאלי של נפח הבניה הקיים ומיקסום מקומות חניה בהתאם לכמות החניות הנדרשת ולצורכי הדיירים. בכך הם מספקים פתרון לכל תצורה קיימת, מורכבת ומאתגרת ככל שתהיה.

גם בארץ השימוש בפתרונות חניה צובר תאוצה. היקף גדול של בניית מגדלי מגורים ועסקים, צפיפות עירונית גדלה, פרויקטי תמ"א ופינוי-בינוי בשכונות ותיקות- כל אלו מגבירים את הצורך בפתרונות חניה איכותיים, מהירים, זמינים, בטוחים ונוחים, הן במרחבים הפרטיים והן במרחבים הציבוריים.  

היתרונות המרכזיים של מתקני החניה

המגוון הרחב של פתרונות החניה הופכים את מתקני החניה ל"דבר הבא" בתחום החניה וזאת בזכות מספר יתרונות מרכזיים:

  • הגדלת כמות החניות בשטח נתון

מתקני החניה ממקסמים את כמות המכוניות שיכולות לחנות באותו השטח ובכך מהווים פתרון משתלם ומצוין, הן לדיירים והן ליזם. הראשונים נהנים ממרחב חניה בטוח ומרווח, ממתקנים בטוחים ונוחים לשימוש המאפשרים חניה מהירה, ומחסכון בזמן יקר ובדלק שמתבזבזים בחיפוש אחר מקום חניה פנוי. מצידו של היזם, שימוש בפתרונות חניה כאלו מאפשר מכירת דירה עם חניה צמודה בעלות גבוהה יותר ושיווק הפרויקט כולו כמשפר איכות חיים.

  • נגישות וגמישות החניה

בזכות מתקני חניה, יכולים הדיירים בבניין לחנות בקלות בכל חניה פנויה, ללא צורך בשוטטות ארוכה בחניונים ועם חסכון זמן אדיר. בנוסף, ישנה נגישות מלאה של הרכבים לבעליהם, ללא תלות ב"חונים" אחרים. כשמדובר בחניונים גדולים ברחבי הערים, מתקני חניה מאפשרים לנהג להגיע לרכב – או לרכב להגיע אל הנהג – בתוך זמן קצר.

  • התאמות לצרכים משתנים של הדייר או של האזור

יצרניות מתקני החניה העובדות בסטנדרט הבטיחות והאיכות העולמיים הגבוהים ביותר, דוגמת WÖHR  הגרמנית, משכללות כל הזמן את יכולתן והתאמתן לצרכים הקיימים או המשתנים. התאמה לגודל השטח הנתון, חיפוי המתקן להשתלבות עם הפיתוח הסביבתי, הוספת עמודי טעינה חשמלית לרכבים חשמליים והיברידים או עיצובים שונים, הם רק חלק מההתאמות הניתנות לביצוע בהתאם לצרכי המזמין.

  • חווית משתמש אידיאלית

גם חווית המשתמש שודרגה ובזכות התקדמות טכנולוגית בתחום, ישנם כרגע פתרונות חניה חכמים המעניקים חוויה חדשה של שירות קל בטוח ונגיש, והכל – בלחיצת כפתור. לדוגמא, אפליקציה להפעלת מתקן חניה

  • ידידותיים לסביבה

בעזרת הוספת מתקני החניה ניתן להימנע מחפירה לעומק של קומות חניה תת-קרקעית נוספות והתמודדות עם השפלת מי תהום, תהליך יקר הדורש הוצאות כלכליות ותפעוליות רבות בבטן האדמה. כמו כן, מתקני החניה משתלבים באופן מצוין בפיתוח הסביבתי של האזור, בניין או אזור עסקים, ותרומה נוספת חשובה לא פחות- היות וישנה חניה קרובה וזמינה, אין צורך בחיפוש ממושך של חניה פנויה ונחסך זיהום אוויר רב.

למי כדאי לבחון התקנת מתקן חניה ומתי? 

  • דיירי בניינים

אם אתם מתגוררים בבניין שמתעתד לעבור תהליך התחדשות עירונית (תמ"א או פינוי-בינוי), או בבניין עם חניון קיים בו כמות החניות לא נותנת מענה לכל הדיירים, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם חברת מתקני חניה מוסמכת ולקבל הצעות לפתרונות חניה אפשריים. תכנון נכון יכול להגדיל באופן משמעותי את כמות הרכבים שייכנסו בחניון, להקל על כלל הדיירים בהחניית המכוניות ולאפשר גישה זמינה, נוחה וקלה לרכבים. בנוסף, התקשרות עם חברה מוסמכת, המעניקה אחריות ומבצעת טיפולים מונעים ותחזוקה שוטפת כנדרש, מבטיחה משך חיים ארוך יותר למתקן ו"ראש שקט" לדיירים.

  • חברות יזמות

חניה היא פקטור משמעותי בקבלת החלטות נדל"ניות, הן בקרב רוכשים וזוגות צעירים בבנייני מגורים, והן בבחירת שכירת משרדים במתחמי עסקים. לכן, אם אתם יזמים בתחום הבנייה, חשוב שתקדישו תשומת לב לעניין החניה במבנה כבר בשלב התכנון והקונספציה. ייעוץ ראשוני עם חברת מתקני חניה מנוסה ומקצועית יעניק לכם תמונת מצב ברורה על האופציות הקיימות להקמת מתקני חניה בהתאם לשטח החניון המתוכנן, וכן על ההתאמות השונות שידרשו בבנייה על מנת לשלב מתקני חניה.

  • חברות ניהול ואחזקה

אם בבעלותכם חניונים ציבוריים או מסחריים, כדאי לדעת על החידושים האחרונים בתחום החניה, בעזרתם תוכלו לאפשר חניה למספר רכבים גדול יותר באופן משמעותי, לשפר את חווית השירות בחניון, לחסוך צפיפות ולאפשר מעברים גדולים ופתוחים יותר.

פתרונות חניה חצי אוטומטיים חדשניים - פרומוט מתקני חניה