חניה חכמה- אלא מה?

פתרונות חניה חכמים לניצול שטח מיטבי

13/09/2020

בעשור האחרון גוברת מאוד הצפיפות בכבישי הארץ, עד כדי כך שישראל זוכה בכבוד המפוקפק של הובלת רשימת המדינות הצפופות בכבישים מבין מדינות ה-OECD, עם הערכה של כ-3.5 מיליון כלי רכב בכבישים. בין הסיבות לכך ניתן למנות את קצב גידול האוכלוסייה המהיר, את הבנייה הגבוהה באזורים מבוקשים, בעיקר במרכז הארץ, ואת התשתיות הרעועות של התחבורה הציבורית.

בעיית הצפיפות בכבישים מטופלת כיום באמצעות פתרונות קונבנציונליים שונים כמו מחלפים וכבישים מהירים, אך מצוקת החנייה נשארה בעינה וממשיכה להתרחב, בעיקר בערים הגדולות. פרויקטים חדשים שנבנים כבר אינם יכולים לספק מקומות חניה לכלי הרכב של כל הדיירים, חניונים בתשלום מלאים עד אפס מקום וחניוני בנייני משרדים, קניונים ומרכזים מסחריים רבים מתמלאים בתוך זמן קצר.

הצורך הגובר הביא את הבשורה: פתרונות חניה חכמים המאפשרים ניצול מירבי של המרחב לצורך חנייה. העיקרון המוביל הוא ניצול נפח החלל בצורה מקסימלית על מנת לייצר חניות נוספות. ה"חניה החכמה" כוללת מבחר גדול של מערכות חניה אוטומטיות, המאפשרות שילוב מקומות חניה באופן תת קרקעי או על קרקעי בהתאם לשטח הקיים וגאומטרית המבנה.

היתרונות של פתרונות חניה חכמים

למתקני חניה חכמים, המהווים פתרון נוח ויעיל, בעל יתרונות רבים, ביניהם: 

  • חיסכון במקום- ניצול יעיל של השטח מאפשר חניה ליותר רכבים
  • חיסכון בזמן- כניסה ישירה אל נקודת החניה, משם הרכב מנותב ע"י מערכת החניה האוטומטית
  • חיסכון באנרגיה ובדלק- הנעת הרכב בתוך מערכת החניה מונעת סיבובים רבים של חיפוש חניה ובעקבות כך, פליטה של גזים מזהמים 
  • השתלבות ושמירה על הפיתוח הסביבתי
  • בטיחות- עמידה בתקן הישראלי למתקני חניה ת"י 5437 מבטיחים שמירה על הרכב במהלך השהות במתקן החניה, כמו גם שמירה מפני ונדליזם וגניבות
  • חווית משתמש קלה ונוחה- הפעלת החניה בעזרת צ'יפ

אילו פתרונות חניה חכמים קיימים?

כיום קיימים סוגים רבים של פתרונות חניה חכמים המיושמים ברחבי העולם, המרכזיים שביניהם:

מבט לעתיד

הפתרונות הטכנולוגיים בתחום החניה החכמה ממשיכים להתפתח עם עמדות טעינה חשמלית, מערכות חניה אוטומטיות לאופניים, מערכות טמונות לפחי אשפה, מערכות ניקוי רכב אוטומטיות בחניון ועוד, עליהם תוכלו לקרוא באתר. השימוש במערכות אלו מקבל נוכחות ביותר ויותר ערים ברחבי העולם – וגם בישראל, בה הצורך בפתרונות חניה אלו גדול למדיי, והחלפתם של החניונים הישנים במערכות חניה חכמות היא רק עניין של זמן.

פתרון חניה- חניון אוטומטי-רובוטי ל 63 רכבים בבניין משרדים ומסחר בתל אביב - פרומוט מתקני חניה
פתרון חניה ל-52 רכבים! חניון אוטומטי-רובוטי WÖHR Parksafe 583 - פרומוט מתקני חניה