הברזל 5א ברמת החי"ל: כך נפתרה בעית החניה

פרומוט ב- TheMarker Magazine

להלן כתבה שהתפרסמה במוסף פיתוח עירוני של TheMarker Magazine ע"י שחר בן פורת.

במגרש צר וארוך שלא אפשר בניית חניון קונבנציונלי. פרומוט מתקני חניה תכננה את הפיתרון עבור בניין המשרדים B5 ברמת החי"ל, הכולל 63 מקומות חניה במתקן חניה אוטומטי.

לפני למעלה משנה וחצי אוכלס ברמת החי"ל בניין 5B, בניין משרדים הנמצא ברחוב הברזל 5א תל אביב. חברת טרה יסודות נדל"ן וחברת סולומון חברה לבניה יזמיות הפרויקט באמצעות אדריכל הפרויקט רמי וימר ויועץ התנועה עירד שרייבר תכננו בניין בן שש קומות מעל קומה מסחרית ומרתפים. פתרון החניה הציב בפני היזמים והמתכננים אתגר של ממש. אבי פרוטס מנכ"ל חברת טרה מסביר, "מגרש צר וארוך, אשר מידותיו מנעו אפשרות לבניית מיסעה (רמפה) ורדיוס סיבוב כנדרש,המסקנה הייתה כי לשם פתרון החניה נדרש כך או אחרת לשלב חניה אוטומטית או מעלית רכב".

בנוסף, אומר אפי מגן, מחברת פרומוט מתקני חניה בע"מ , אשר סיפקה והתקינה את מתקן החניה "צורת המגרש הגבילה את אפשרות החפירה והבניה ולא הותירה ברירה אלא לעשות שימוש במתקן חניה אוטומטי". הסיטואציה הייחודית חייבה את היזמים לבחון פיתרונות לא קונבנציונלים, "ופיתרון החניה של פרומוט, מבית היוצר של חברת Wöhr מגרמניה, תאם את הדרישות שלנו" מסביר פרוטס. "היו פתרונות של יצרנים אחרים והייתה אפשרות לבחור מתקנים אחרים, אך מתוך היכרות עם האיכויות של המוצר של Wöhr ועם המערכת התומכת של פרומוט, ובראשה אפי מגן, בחרנו ללכת איתם".

האתגר בפרויקט זה, מספר מגן, היה בהתאמת המתקן והמערכות שלו למבנה המגרש והפיר, תוך הקמה של מתקן מהיר שיאפשר חניית 63 מכוניות, בשילוב חדר הכניסה במבנה קומת הקרקע. "בפרויקט שולב מתקן מדגם Multiparker 740 מתוצרת חברת Wöhr. המתקן מבוסס על מעלית, (מתקן הרמה), המשנעת את המכוניות מעלה-מטה ולאורך המתקן. המכוניות מסודרות לאורך בשני טורים כפולים משני צידי המעלית. חדר הכניסה/יציאה, (חדר ההעברה), כולל מכשיר סיבוב אינטגרלי פנימי המסובב את המכוניות ב-90 מעלות בעת הכנסתם למפרצי החניה ובעת הוצאתן, על מנת שהמכוניות יצאו עם 'הפנים' לכיוון הנסיעה". העבודה על החניון החלה ביוני 2013 והסתיימה ארבעה חודשים לאחר מכן, בחודש אוקטובר, ומאז יש בבניין חניון פעיל הכולל כאמור 63 מקומות חניה.

פתרונות מלאים לכל צורך

פרומוט מתקני חנייה פועלת 23 שנים והיא החברה הוותיקה ביותר בתחום והראשונה שהציעה פתרונות מקצועיים בתחום מתקני חניה. מאז ועד היום תכננה ויצרה החברה מאות מתקני חנייה בכל רחבי הארץ, המספקים מעל 15,000 מקומות חניה.

פרומוט משמשת בתור הנציגה הבלעדית בישראל של Wöhr הגרמנית, מהחברות המובילות בעולם בתחום מתקני חנייה מכאניים ואוטומטיים. פרומוט מספקת שירותים מלאים בתחום פתרונות החניה, כולל התאמת פתרון חניה לפרויקט, תיכנונו, ביצוע ההתקנה ומתן שרות שוטף לדיירי הפרויקט. המתקנים של פרומוט נושאים את תו התקן TUV, והם מותאמים לתקן האירופאי למתקני חניה EN 14010 ולדרישות התקן הישראלי ת"י - 5437.

"המתקנים שלנו נמצאים במקומות שונים ומגוונים", מספר מגן. "יש פרויקטים רבים הנמצאים בשטחים קטנים כמו זה ברחוב הברזל 5 תל אביב. במקביל, תכננו מתקני חניה לפרויקטים עם מאות מקומות חניה כאשר הגדול בניהם כולל 1,000 מקומות חניה.. הצורך בפתרונות שלנו אינו נובע אך ורק מהעדר מקום; יכולות להיות סיבות נוספות כגון מאגר מי תהום גבוהים שאינם מאפשרים חפירה לעומק".

החברה, שהצטרפה לאחרונה לקבוצת קומטל טכנולוגיות והנדסה, מציעה מענה מוכח ומקצועי לכל אתגר, עם גב כלכלי אמין ורחב.