חניה ירוקה – ההחלטה הנכונה אקולוגית בנוגע לפתרונות חניה

מדוע צריך בכלל "חניה ירוקה"?

הערים בעולם ובארץ נהיות צפופות יותר. ככל שהגידול העירוני מתפתח וישנה עליה בכמות הדירות בשטח נתון, מקומות חניה נחשבים כמצרך מטרופוליטני נדיר ביותר. רחובות גדושים וחניונים מלאים עד אפס מקום גורמים ללחץ מצד הנהגים המחפשים מקומות חניה, פעולה שיכולה לקחת לא מעט זמן. מחקרים הראו שכמות דו תחמוצת הפחמן היומית הנפלטת בעיר צפופה במהלך חיפוש חניה יכולה להיות עצומה. אם נדייק, בבוקר ממוצע במטרופולי, רכב בגודל בינוני המשייט כ-2 ק"מ ברחובות הראשיים והצדדיים, בחפשו אחר מקום חניה חופשי בחניונים או ברחובות העיר ,פולט בערך 400 גרם של דו תחמוצת הפחמן (CO2).

מהנדסי מערכות החניה האוטומטיות של חברת Wöhr יכולים להתגבר ביעילות על בעיות אלה משתי חזיתות. מצד אחד, מקומות החניה לרכבים בתוך המבנים נדחסים באופן יעיל. זאת אומרת שע"י ביטול רמפות ומסלולי נסיעה בחניון, מערכת הרכבים האוטומטית של Wöhr מסוגלת להכיל עד 100% יותר מקומות חניה בתוך אותו אזור שבשימוש של חניון רב קומות קונבנציונלי ו/או מתקני חניה תת קרקעיים. בנוסף, ההתקנה של מערכת החניה של חברת Wöhr תגרום לירידה דרסטית ברמת פליטת דו תחמוצת הפחמן, בשל העובדה שברגע שהרכב נכנס לתא המעבר של המערכת, המנוע כבה. זה מסיים באופן מיידי את תהליך הבעירה. מערכת החניה האוטומטית נושאת את הרכב לתוך מקום החניה המוקצה, בלי דאגה, מתח או לחץ של זמן כלשהוא.

כאשר זה נוגע לרמות פליטה מופחתות של דו תחמוצת הפחמן , לחברת Wöhr יש עוד רעיון לכל המשתמשים של מערכת החניה האוטומטית המודעים לאיכות הסביבה - כזה שיחזק את האמון האינדיווידואלי במעבר מרכבים עם מנועי בעירה פנימית עם שיעור גבוה של פליטה, לרכבים עם מנוע אלקטרוני נקי. אם יידרש, יש תמיד את האופציה של טעינת מצברי רכב אלקטרוני ישירות ממתקן החניה בזמן החניה.

בנוסף יש לציין את האפשרות לפינוי שטחי חניה עיליים והרחבת רחובות להולכי רגל, מסלולי אופניים ושטחים ירוקים, כאשר מעבירים חניונים עיליים וחניה ברחובות העיר לחניה תת קרקעית. כיום ניתן לראות הרבה מאד פרויקטים בערים מרכזיות בעולם שעברו לחניה תת קרקעית אוטומטית במקום החניה הקונבנציונלית. לדוגמא ניתן לראות את הפרויקט שבוצע ע"י חברת Wöhr במינכן, גרמניה.

מקומות חניה נוספים / רמות מופחתות של דו תחמוצת הפחמן / שחרור ממתחים משופר /איכות חיים טובה יותר

לא ניתן להניס בהינף יד את התרומה של פתרונות חניה אוטומטיים לסביבת מרכז העיר הנינוחה הגוברת בשל המספר הגבוה של מקומות חניה זמינים ורמות מופחתות של פליטת דו תחמוצת הפחמן. מאפיינים אלו הביאו ללידתו של רעיון החניה ירוקה ע"י חברת Wöhr שנרשם כסימן מסחרי (trademark) ומדגיש את מחויבות החברה הנוכחית והעתידית לקידום מודעות סביבתית.