"כפי שאתה יכול לראות, אתה לא רואה כלום"

פרויקט WÖHR בשטוטגרט מועמד לפרס הוגו הרינג 2021

פרס הוגו הרינג לאדריכלות (Hugo-Häring-Preis) מוענק אחת לשלוש שנים למבני מופת במדינת באדן-וירטמברג בגרמניה. בין המועמדים השנה גם פרויקט התחדשות עירונית הכולל פתרון חניה חכם ודיסקרטי מבית WÖHR.

"כפי שאתה יכול לראות, אתה לא רואה כלום"

האגודה הממלכתית של באדן-וירטמברג השייכת להתאחדות האדריכלים הגרמנים, העניקה מועמדות לפרס עבור העיצוב המחודש של בניין מגורים ומשרדים בן שתי קומות ב-Stuttgarter Olgastraße. תכנון וביצוע הפרויקט נעשה ע"י משרד האדריכלים g2o השוכן בבניין האחורי.

אמירה מרהיבה למגורים ולעבודה עירונית

בשנת 2019 עבר הנכס תהליך התחדשות עירונית ועוצב מחדש, ולמעשה הציג דרך אופטימלית מרשימה לשילוב מגורים, עבודה וחניה באזורים עירוניים. בעזרת בנייה המשתלבת בסביבה, הפך הבניין למונוליט גבישי עם מרפסת גג וגרם מדרגות פתוח, עם מרחב פתוח ואווירת מגורים עירונית.

הכפלת מקום החניה ללא כל שינוי גלוי

הפתרון לבעיית מקומות החניה היה גם הוא חלק מהתפיסה האדריכלית עטורת הפרסים. בחצר הסמוכה לבניין הותקנה מעלית חניה Parklift 461 המופעלת באופן הידראולי, כך ששני רכבים יכולים לחנות מתחת לאדמה. מכסה החניה מאפשר גם הוא שתי חניות, כך שיש מקום לארבעה רכבים על שטח רצפה של שתי חניות בלבד. גולת הכותרת העיצובית היא משטח החניה הזהה למשטח החצר הפנימית, כך שהחניה, שאינה נראית, משתלבת באופן טבעי ומושלם עם הפיתוח הסביבתי.

פתרון חניה המתאים גם לרכבי שטח וטנדרים

"עם מרווח פלטפורמה אנכי של 2.05 מטר, המפלס התחתון מתאים גם לטנדרים או לרכבי שטח. רוחב הרציף של 4.80 מ', מספיק גם למכוניות משפחתיות", אומרת פראן ניפלט (Ferhan Niepelt), מנהלת השיווק של WÖHR, המייצרת גם פתרונות חניה עבור מוסכי חניה גדולים וחניונים אוטומטיים לאופניים.

סטפן אוברמאייר (Stephan Obermaier), מנכ"ל משרד האדריכלים g2o, שמח שמצא שותף כמו WÖHR לפרויקט שכזה, גם מסיבות אישיות- הילדים נהנים מהמרחב שנוצר והמכוניות מוגנות מתחת לאדמה. בנוסף, יש לו רק מילות שבח על עבודת הצוות: חברת WÖHR היא הרפרנס, נקודת הייחוס, בשוק פתרונות החניה, ושיתוף הפעולה היה מקצועי ומצוין.