חמישה דברים שכדאי (וצריך) לבדוק לפני שרוכשים מתקן חניה

בחירת פתרון חניה מתאים לפרויקט, בין אם במסגרת התחדשות עירונית (תמ"א), בניין מסחרי או אולם התצוגה, היא החלטה חשובה שתשפיע על איכות החיים, ערך הנכס, ומשך השימוש שנים קדימה. לכן, הבחירה בין מתקן כזה או אחר כרוכה בבחינת מספר גורמים מרכזיים שיבטיחו שהפתרון עונה על הצרכים הקיימים, מתאים לתוואי השטח וכמובן לתקציב.

להלן חמישה דברים קריטיים שכדאי (וצריך) לבדוק ולדעת לפני קבלת ההחלטה:

  • מגבלות השטח - חשוב להבין מה השטח הפיזי שעומד לרשותך עבור פתרון החניה. למערכות שונות יש דרישות שטח שונות מבחינת גודל, גובה ונפח. לדוגמה, מכפילי חניה מכאנייים עשויים להזדקק לגובה תקרה וחוזק רצפה מסוימים, בעוד למערכות חניה רובוטיות עשויות להיות דרישות גובה גמישות יותר, אך הן עשויות להזדקק לתשתית מורכבת יותר.
  • צורכי החניה בהווה ובעתיד- יש לקחת בחשבון מהי כמות מקומות החניה הנדרשת עכשיו והאם היא עתידה להשתנות. חלק מפתרונות החניה בנויים בצורה מודולרית המאפשרת תוספת. לדוגמה, במצב בו הבניה נעשית בשלבים, יש לתאם הפרשי גבהים ולשלב את מערכת החניה הנדרשת. 
  • עלות-תועלת- הערכת עלות כולל עלויות בניה אזרחיות, עלויות התקנה, הוצאות תפעול ותחזוקה אל מול בניית חניון קונבנציונלי.
  • טכנולוגיה ואמינות- הטכנולוגיה מתפתחת חדשות לבקרים. לכן, חשוב לוודא כי מאחורי פתרונות החניה האפשריים לפרויקט שלכם קיימת טכנולוגיה יציבה ומוכחת אשר מאחוריה עומד ספק מוכר, כך שפתרון החניה ישרת את הדיירים לאורך שנים. חשוב לבדוק ביקורות של לקוחות קיימים, ולבחון תמיכה ושירות מקצועיים, בזמינות גבוהה ועם מלאי חלקי חילוף מטעם חברה בעלת מוניטין.
  • בטיחות- חשוב לוודא שפתרון החניה עומד בתקנות ובתקני הבטיחות המקומיים, ביניהם בטיחות אש, נגישות ושיקולים סביבתיים.
  • התייעצות עם מומחים- לפני קבלת החלטה, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום כמו אדריכלים, מהנדסים ומתכנני ערים, אך לא חשוב פחות לשמוע את הדיירים המשתמשים במערכות ולהתרשם ממערכות קיימות. מחקר מעשי זה יכול לספק תובנות חשובות לגבי ההיבטים המעשיים של מערכות חניה שונות.

רכישת מתקן חניה היא החלטה חשובה שדורשת מחשבה ותכנון. הקפדה על בדיקת הנקודות האלו תעזור לכם לבחור את המתקן המתאים ביותר לצרכים שלכם ותימנע בעיות ותקלות בהמשך. 

נשמח לייעץ לכם בכל עניין ושאלה בטלפון 3102*  או בטופס.


מתקן חניה חצי-אוטומטי Combilift
מתקן חניה חצי-אוטומטי Combilift
מתקן חניה אוטומטי-רובוטי
מתקן חניה אוטומטי-רובוטי
מתקן חניה מכאני (מכפיל חניה)
מתקן חניה מכאני (מכפיל חניה)