הבעיה בחנייה שגורמת לפגיעה בערך הדירה

כתבה באתר אייס

מתקני חניה הם פתרון נהדר למצוקת החניה, הם מקנים לדירה חניה צמודה ומאפשרים לדיירים איכות חיים. כל זה שריר ונכון כל עוד מתקני החניה תקינים, השימוש בהם נעשה בהתאם להוראות, והם מתוחזקים כמו שצריך. 

עם זאת, כאשר מתקני החניה תקולים או לא שמישים, אם בגלל איכות מתקן ירודה או תחזוקה חסרה או לקויה, עולה הנזק שלהם על התועלת, לא רק בהקשר המיידי של היעדר חניה אלא גם בפגיעה בערך הדירה. 

בתקופה האחרונה אנו עדים למספר עולה של פניות של דיירים המבקשים להחליף את מתקני החניה שלהם, כאשר מרבית ההחלפות הן של מתקנים שיוצרו בסין, שלא עמדו בתקן הבטיחות הנדרש, ואשר סבלו מתחזוקה ירודה ולא נכונה של המתקן. כך, נוצר מצב כי במקום שהמתקנים יעבדו בצורה תקינה במשך 30 שנים, הם נשחקו אחרי מספר שנים קטן מאוד.

בכתבה באתר אייס אומר אפי מגן, סמנכ"ל ההנדסה של פרומוט"רק בשנה האחרונה קיבלנו פניות רבות מצד חברות ניהול, דיירים ואפילו יזמים שהתחילו את תהליך ההתקנה עם ספק ללא תקן ובסוף נשארו עם "פיל לבן" וללא שום יכולת להשתמש במוצר. כולי תקווה שהממשלה החדשה יחד עם מינהל התכנון ישכילו לשנות את המצב ולחייב את הספקים לפעול רק עם תקן החניה כי אחרת נמשיך ולראות כיצד השכיחות של התופעה תלך ותתרחב".

לכתבה המלאה באתר אייס (דצמבר 2022) >>>