באיזה עיר קיים הביקוש הרב ביותר למתקני חניה ב- 2022?

כתבה באתר אייס על מחקר חברת פרומוט על שוק מתקני החניה בישראל

העלייה ברכישת המכוניות לצד הורדת תקן החניה בערים מובילה לעלייה במצוקת החניה, גם מחוץ למרכזי הערים וגם בערים מחוץ לגוש דן. סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה שנערך  השנה, מצא כי למרות של-74% ממשקי הבית בישראל יש חניה אחת לפחות, 50% חשים מצוקת חניה חמורה באזור מגוריהם. לדברי ד"ר רינה דגני, מבעלי קבוצת גיאוקרטוגרפיה, דרך מרכזית להתמודד עם הנושא היא הגברת השימוש במתקני חניה המכפילים ומשלשים את מספר מקומות החניה בתא שטח הנתון. 

ההצעה הזו עשויה להסביר את ממצאי מבדיקה של מחלקת המחקר של חברת פרומוט, שמצאה כי יש עלייה של כ- 100% בביקוש למתקני חניה בשנת 2022, כאשר הערים המובילות בעלייה הן נתניה, עפולה ונהריה. לצד העליות, נראות גם ירידות בביקוש דווקא בגוש דן ובערים מרכזיות דוגמת ירושלים וכפר סבא, שהציגו ירידה של כ-45% ותל אביב, המובילה בישראל בכמות מתקני החניה, שהציגה ירידה של 30% בביקושים. 

אפי מגן, סמנכ"ל ההנדסה בפרומוט אומר כי בשנה האחרונה כמות הפניות שאנו מקבלים מיזמים, חברות ניהול ודיירים עלתה במאות אחוזים, והוא צופה כי התחום ימשיך לעלות בקצב דו ספרתי בשנים הקרובות. לאור זאת, קורא לממשלה הנכנסת לעגן סוף כל סוף את התקן הישראלי למתקני חניה שקיים כבר 16 שנה ולאכוף אותו. 

לכתבה המלאה באתר אייס (דצמבר 2022) >>> 

מתקני חניה מכאניים בקרית מוצקין
מתקני חניה מכאניים בקרית מוצקין
מתקן חניה אוטומטי-רובוטי ברמת השרון
מתקן חניה אוטומטי-רובוטי ברמת השרון
מתקן חניה חצי-אוטומטי בחיפה
מתקן חניה חצי-אוטומטי בחיפה