מתקן החניה האוטומטי לאופניים של Wöhr במרכז Rutesheim שבגרמניה נכנס לפעולה

ב- 28 לאפריל, 2017 , סגן העירייה, מרטין קלינגר, מנהל מרכז החינוך, יורגן שוורץ והדירקטורים של חב' Wöhr – ינס ניפלט ווולפגנג פרויליך חנכו באופן רשמי את הפעלת מתקן החניה האוטומטי לאופניים Bikesafe במרכז החינוך Rutesheim. מעתה ניתן יהיה להחנות בבטחה עד 122 זוגות אופניים בבית הספר ללא תשלום במשך 5 השנים הראשונות.

חברת Wöhr, באמצעות מערכת ה- Bikesafe מספקת פתרון חניה אוטומטי ובטוח לאופניים עבור עיריות, רשויות מוניציפליות, אוניברסיטאות, תחנות רכבת ומרכזי תעסוקה. החברה שמה לה ליעד להפוך את האופניים לאמצעי תחבורה אטרקטיבי יותר ולאפשר אחסון בטוח יותר של האופניים שעם ההתפתחות הטכנולוגית של התחום גם נעשים יקרים יותר. מתקן החניה שהותקן ב Rutesheim מכיל עד 122 מקומות חניה ב-8 קומות, בגובה מגדל של 11.80 מטר, המבוסס על שטח רצפה של כ- 37 מ"ר. בצורה זו מקבלים אחסון אופניים קומפקטי, חסין גניבות ובניצול מינימלי של שטח רצפה.

Rutesheim מציגה פתרונות חכמים לחניית אופניים

בסביבות 2,100 תלמידים רשומים למרכז החינוך Rutesheim. המקום מאד נגיש לרוכבי אופניים בזכות שבילי אופניים רבים. כיום, בערך 400 בעלי אופניים משתמשים באזורי החניה הסטנדרטיים הקיימים בבית הספר. ינס ניפלט, הדירקטור של חברת Wöhr מסביר : "אנו מאד שמחים שהפרויקט הזה הוא בסביבה הקרובה של מטה החברה שלנו. חברת Wöhr הייתה שותפה בהקמת מערכות חניה חכמות לרכבים מעל 50 שנה, ונמשיך לעשות זאת באופן טבעי. אבל עם מערכת Bikesafe, פתחנו עכשיו פרק חדש שמוכיח שאנחנו יכולים גם לאחסן בצורה יעילה, מצומצמת וקלה יותר אמצעי תחבורה דו גלגליים. אנו רוצים להראות שזה עובד עם המערכת האוטומטית שלנו מדגם Bikesafe. אנו מקוים שזה יעודד יותר תלמידים להגיע לבית הספר באופניים".

חניה בטוחה: 8 קומות בלחיצת כפתור

שני תלמידים ממרכז החינוך Rutesheim הציגו איך עובד תהליך החניה האוטומטית בעזרת הדגמת תהליך האיחסון והחזרת האופניים. פרהן קוקגצן, אחראית מוצר ה Bikesafe: "כל הסוגים הפופולריים של האופניים, החל מאופניים חשמליות עד לאופניים מכאניים, ניתנים לאחסנה בבטחה באמצעות מערכת ה Bikesafe, החסכונית מקום. האחסון הוא אוטומטי לחלוטין". המשתמש, בקומת הכניסה, מניח את האופניים על גבי מסילה באזור ההעברה. מתקן החניה נוטל את האופניים בצורה אוטומטית והשער נסגר. האופניים מועברות ומאוחסנות במתקן ללא גישה ישירה אליהן. כאשר האופניים מוחזרות , הן מוכנות לאיסוף תוך כ- 16 שניות. המשתמש מפעיל את המערכת עם צ'יפ אישי שמונפק ע"י בית הספר כאשר הוא נרשם למערכת ה Bikesafe.

חסכון במקום עם Bikesafe במימון המשרד לאיכות הסביבה

"בפרויקט ניסיוני זה, המתאים לרעיון 'החניה ירוקה' , חברת Wöhr מסייעת להתחייבות העיר Rutesheim לבניית תשתית טובה לרוכבי האופניים", אומר הדירקטור ינס ניפלט. פרויקט הדגל של העיר למודעות סביבתית נתמכת ע"י המשרד לאיכות הסביבה הגרמני. פתרון החנייה האוטומטי לאופניים של Wöhr המאפשר חניית אופניים בבטחה ובחסכון מקסימלי במקום הוצג לראשונה בתערוכת הבניה BAU 2015 . מתקן חניה זה מציע לרשויות מקומיות, קהילות, תחנות רכבת ויזמים פרטיים פתרון חכם לבעיית הצמצום המתמיד של שטחי חניה – לא רק באזורים הצפופים ביותר.