מגדל יוקרה, מקסיקו סיטי, מקסיקו

מתקן חניה אוטומטי-רובוטי Multiparker 760

מיקסום מקומות החניה בעזרת מתקן חניה אוטומטי-רובוטי בפרויקט יוקרה במרכז מקסיקו-סיטי הצפופה

החיים במקסיקו סיטי מאתגרים: זיהום אוויר ואור, רעידות אדמה, רחובות צפופים, וגודלו העצום של המטרופולין המונה 22 מיליון, היוצרים גם מצוקת מגורים וגם מצוקת חניה. לכן, מגדל היוקרה Chapultepec Uno שתכנן האדריכל סלבדור נונייז (Salvador Nuñez) מהווה אי של שקט עבור השוהים בו. המגדל, המכונה גם "עפרון הזכוכית", בנוי לגובה של 240 מטר (!) ומכיל משרדים, דירות מגורים וחדרי מלון יוקרתיים של Ritz Carlton.

Chapultepec Uno הוא פרויקט ענק בעיר ענקית ונראה כמו קו מפריד בין טבע לעיר, בין עבר לעתיד. הבניין מציע הרבה מקום בתא שטח קטן ומבחוץ, המבנה נראה כמו עט קומפקטי ודק. אולם בפנים הוא מגלה גודל מרגיע במטרופולין צפוף וצפוף כמו מקסיקו סיטי.

היות והמגדל נמצא במרכז עיר צפופה, היה צורך למצוא פתרונות חניה מתאימים לכל הדיירים והמבקרים בו. הפתרון שנבחר על ידי יזמי הפרויקט היה מערכת חניה תת-קרקעית אוטומטית-רובוטית מדגם Multiparker 760 של חברת WÖHR, הכוללת 767 מקומות חניה ב- 12 מפלסים- כ- 80 מכוניות בכל מפלס. המערכת היא פיתוח פנימי של WÖHR, הן מבחינת החומרה והן מבחינת תוכנה, וכוללת אלפי חיישנים העוזרים להעביר בבטחה את הרכבים למסוע שממנו הם מועברים לתא החניה המיועד.

השימוש במערכת פשוט. כדי להחנות את הרכב, הנהג נוסע עם רכבו אל רמפת הנסיעה, יוצא מהרכב ומציג צ'יפ RFID בעמדת האבטחה. הצג מציג מספר תא כניסה, הדלת לתא נפתחת וניתן להכניס את המכונית לתא המתאים. גלאים וסורקים הקיימים בתוך תא הכניסה קובעים לפי הכנסת הרכב, האם הוא ממוקם בצורה נכונה. 

בנוסף, הנהג מתבקש לענות על מספר שאלות כדי לוודא שאכן יהיה ניתן לחנות את הרכב בבטחה במתקן האוטומטי, ביניהן, האם הופעל בלם היד, האם המנוע כבה והאם האורות כובו. רק עם קבלת האישור, מערכת החניה האוטומטית המלאה מתחילה בתהליך מיקום הרכב בחניה. בזכות החומרה והתוכנה המתקדמות, כולן פיתוח ייחודי של חברת WÖHR מגרמניה, מערכת החניה החכמה משנעת את הרכב אל מקום החניה על גבי מסועים פנימיים בצורה בטוחה.

כדי לנצל בצורה מיטבית את מערכת החניה, לשפר את זמני השימוש ולאפשר תפעול קל ונוח, מערכות החניה האוטומטיות-רובוטיות של WÖHR מבוססות על גישת ה"מערכת כאוטית". על פי הגישה, המערכת לא מקצה מקומות חניה קבועים לרכבים של המשתמשים, אלא מאפשרת תנועה תמידית של רכבים בהתאם להיצע החניה ולמידות הרכב, כך שמקום החניה שנבחר משתנה ללא הרף.

מאפייני הפרויקט

  • מערכת חניה ללא משטחים PALETLESS
  • 767 מקומות חניה ב- 12 מפלסי חניה תת קרקעיים
  • הפעלה באמצעות שבב RFID
  • מידות פלטת החניה- 5.25 מ', רוחב 2.20 מ', גובה 2.00 מ'
  • עומס פלטפורמה עד 2.5 טון
  • זמני שימוש מהירים
  • מערכת מודולרית בהתאמה למבנה ולצרכי הפרויקט
  • התאמה אישית של אזור כניסת ויציאת הרכבים
  • ניתן לשלב פלטה לסיבוב רכבים
  • מערכת בטיחותית למשתמשי הקצה ולמכוניות
  • קלה לתפעול ע"י מגוון אופציות בקרה כגון צ'יפ מגנטי או שלט רחוק
  • מתאימה לבתי מגורים, בנייני משרדים וחניה ציבורית
  • מאמצת את שיטת "החניה הירוקה"
  • המערכת עומדת בתקני הבטיחות המחמירים, בעלת תו תקן גרמני TUV וCE האירופי ומתאימה לעמידה ברמת שירות 1

מתקן החניה בפרויקט