כמה אתם מוכנים לשלם על מקום חניה מתחת לבית?

סקר של קבוצת גיאוקרטוגרפיה עם התייחסות של פרומוט ב- YNET

סביב צמצום תקני החניה בעיקר בערי המרכז, הראה מחקר שערכה ד"ר רינה דגני, יועצת כלכלית ומבעלי גיאוקרטוגרפיה והתפרסם בYNET, כי למעלה מ- 40% ממשקי הבית מוכנים לשלם עשרות אלפי שקלים עבור חניה מתחת לבית, וכ-60% מוכנים לעבור למתקן חניה לטובת העניין ואפילו לשלם עבורו!

הממצאים האלה לא הפתיעו את אודי דרזנר, בעלי פרומוט מתקני חניה, שאמר בתגובה למחקר- "אחד הפתרונות היעילים להתמודדות מצוקת החניה בלב שכונות מגורים הוא קידום מסיבי של שימוש בפתרונות חניה שמאפשרים הכפלה או שילוש של כמות מקומות החניה באותו נפח בנייה. החיסכון בשטח יכול להגיע עד לכ-50% ביחס לחניון קונבנציונלי, ובכך מאפשר להשתמש בשטחים הנותרים לטובת קידום ופיתוח מבני ציבור, גינות קטנות ועוד לרווחת התושבים".

עוד הוא הוסיף- "תוצאות המחקר משקפות כי מרבית ממשקי הבית בישראל מעוניינים להשתמש במתקני החניה ואף לשלם עליהם. אחרי הכול, מדובר במערכות שקיימות בארץ מעל 30 שנה ונחשבות לאמינות ובטוחות. עם זאת, התקן הקיים למתקני חניה לא נאכף, כך שתחום מתקני החניה בישראל נותר פרוץ. המשמעות היא כי כל ספק יכול לייבא מתקנים, ללא פיקוח ובקרה לטיב המתקנים, עמידתם בדרישות הבטיחות, תחזוקתם והשירות הנלווה שנדרש לאחר ההתקנה."

לקריאת הכתבה המלאה בYNET (ספטמבר 2022) >>>

מערכת חניה אוטומטית בבניין בלב תל-אביב
מערכת חניה אוטומטית בבניין בלב תל-אביב
מתקן חניה חצי-אוטומטי בבניין בחיפה
מתקן חניה חצי-אוטומטי בבניין בחיפה
מתקן חניה מכני בבניין ברמת-גן
מתקן חניה מכני בבניין ברמת-גן