אירופה צועדת בצעדי ענק לעבר הגדלת שוק הרכבים החשמליים בשנת 2020

עליה חדה של כ-35% במכירת הרכבים החשמליים ביבשת

עמדת הטענה לרכב חשמלי של חברת WÖHR

עליה חדה של כ-35% במכירת הרכבים החשמליים תצעיד השנה את אירופה לראש הזירה ההיברידית הטהורה. בישראל מסתמן כי עד 2030 יהיו 100% רכבים חשמליים. אולם, תנאי הכרחי למימוש התחזיות הן תשתיות של עמדות טעינה לרכבים. חברת WÖHR הגרמנית מציעה כיום פתרון טעינה לרכבים חשמליים והיברידיים בפתרונות החניה שלה.

סוכנות הידיעות Bloomberg פרסמה בחודש דצמבר את תחזית נתוני המכירות לזירת הרכבים החשמליים לשנת 2020 ברחבי העולם. מנתונים אלה עולה כי הצפי למכירות רכבים אלה ברחבי אירופה עשוי לעלות בשיעור של 35%, וזאת עד לחודש ספטמבר 2020. נתון זה מצביע על שינוי במפת המכירות העולמית בענף הרכבים החשמליים. כיום מדורגת אירופה במקום השני; ובפער גדול אחריה סין, ולאחריה מדורגת צפון אמריקה.

בשנים האחרונות מזוהה האיחוד האירופאי עם המאבק כנגד פליטת גז פחמן וזיהום אוויר. יצרני מכוניות נדרשים כיום לשלם קנסות כבדים בגין ייצור מכוניות, שמזהמות את הסביבה. בשיטת המקל והגזר, לצד הקנסות הכבדים מציעות הממשלות האירופאיות תמריצים על פיתוח ומכירת רכבים חשמליים, ויצרניות גדולות של כלי רכב מקצות נתח מכובד של תקציב לצורך פיתוח הרכבים.

האנליסט עמנואל בוול מקבוצת Fitch Ratings ציין כי צמיחת הרכבים החשמליים נשענת באופן ניכר על פיתוח של תשתיות טעינה, והגדיר את חיוניותן כ"אבן יסוד". בתגובה לכך יצאו ממשלות ברחבי אירופה והכריזו על הרחבת תשתיות הטעינה. כך למשל, שתי חברות גדולות בבריטניה ובגרמניה הניחו תשתיות של עמדות הטענה לרכבים חשמליים בעמודי תאורה ברחובות. מגמה זו עתידה עוד לצמוח בהמשך.

גרמניה מנהיגה אזורית בתחום הרכבים החשמליים

במרכז המפה האירופאית ניצבת כרגע גרמניה, הרבה בזכות תמיכתה של הקנצלרית אנגלה מרקל בתוכנית. בספטמבר אשתקד היא הכריזה על תוכנית המענקים הממשלתית בתחום הרכבים החשמליים. מדובר על מענק בסך 6,000 יורו לרכבים חשמליים שמחירם יקבע מתחת ל-40 אלף יורו. התקציב הממשלתי שיוקצה למימוש התוכנית ב-5 השנים הקרובות יסתכם בסכום של 2.6 מיליארד יורו. 

היצרנית פולקסווגן נענתה לאתגר, והחל מחודש מאי האחרון משווקת רכב חשמלי משפחתי קומפקטי, דגם ID.3, במחיר של כ-30 אלף יורו בלבד. 

אספקת הרכבים, כרגע באירופה בלבד, תחל מאמצע שנת 2020. עדיין לא ידוע אם דגמים אלה ישווקו גם לישראל.

שוק הרכבים החשמליים בגרמניה עשוי לְשַׁלֵּשׁ את עצמו עד 2023 לכ-150 סוגי דגמים. כהשלמה לעידודה של הממשלה בפיתוח וייצור של רכבים חשמליים, נפרש מתווה ממשלתי נוסף, והוא יעד של הצבת מיליון נקודות טעינה חשמליות ברחבי המדינה עד לשנת 2025.

עד 2030 יהיו בכבישי ישראל 100% רכבים חשמליים

שוק הרכבים בישראל מושפע מהמגמות הכלל עולמיות. בכנס ישראל לחניה ותחבורה, שנערך בחודש מאי 2019 בירושלים, הוצגה תחזית המצביעה על כך שעד לשנת 2030 הרכבים על כבישי ישראל יהיו חשמליים בלבד.

בדומה לתובנות העולמיות, גם בישראל השכילו להבין שהצבת עמדות הטענה חשמליות הן תנאי הכרחי להחלת התוכנית. בהמשך לכך פרסם לאחרונה משרד האנרגיה מכרזים להקמת עמדות טעינה. בשלב הראשון יוצבו 100 עמדות טעינה ברחבי הארץ, ובהמשך יגיע מספרן לכ-3,000 עמדות טעינה, שיוצבו בתחנות דלק, בחניונים של מרכזי קניות, במקומות עבודה ובחניונים עירוניים.

פתרון מתקדם של חברת WÖHR

החברה הגרמנית WÖHR, יצרנית פתרונות חניה מהמובילות בעולם, מציעה כיום עמדות טעינה לרכבים חשמליים במתקני חניה מכאניים, חצי אוטומטיים ומערכות חכמות אוטומטיות-רובוטיות. מדובר במערכות אוניברסליות, שמתאימות לרוב סוגי הרכבים החשמליים. במתקנים האוטומטיים-הרובוטיים הרכבים מתחברים לעמדות הטעינה בכניסה לחניון, ומאוחסנים תוך כדי תהליך ההטענה.

חברת WÖHR פעילה ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם, ועד כה התקינה מאות אלפי מקומות חנייה, אשר זוכים למוניטין רב בזכות החדשנות, הבטיחות והאמינות.

למגוון הפרויקטים של חברת פרומוט לחצו כאן.