האם נמצא פתרון שיסייע למצוקת החניה ברמת גן?

כתבה על מערכת החניה החשמלית ברחוב בן-גוריון בעיר

פרומוט מתקני חניה בכתבה שהתפרסמה בידיעות רמת גן ב- 7/12/2012:

מערכת חניה חשמלית שהותקנה בפרוייקט תמ"א 38 ברחוב בן גוריון ברמת גן עשויה לתת מענה חלקי לאזורים במצוקה. הדייר מתבקש להכניס את המכונית למסוע, והיא נלקחת למקום פנוי מתחת לפני הקרקע רק תתפללו שלא תהיה הפסקת חשמל.

האם נמצא פתרון שיסייע חלקית למצוקת החניה באזורים שונים ברמת גן? מערכת חשמלית שהותקנה בפרויקט תמ"א 38 ברחוב בן גוריון 122 עשויה לתת מענה מסוים לבעיה, לפחות בבניינים הקשורים בהתחדשות עירונית.

שטחו של המתקן הינו 84 מ"ר והוא כולל שלוש קומות מתחת לפני הקרקע ובהן 14 מקומות חניה. התקנתו ארכה שישה חודשים ועלותו מוערכת בכ-1.5 מיליון ₪. חדר הכניסה של המתקן סמוי מתחת לקרקע וחלקו העליון משתלב בעיצוב הכולל של השטח.

מדובר במתקן שאמור להיות נוח למשתמש : הדייר מגיע, מעביר צ'יפ, מכניס את הרכב למתקן ויוצא. לאחר שהמערכת שואלת כמה שאלות נחוצות (האם שכחת משהו/מישהו ברכב? האם סגרת את החלונות?) הרכב ממשיך היישר למקום החניה הפנוי. התהליך חוזר על עצמו גם ביציאה.

המתקן מאפשר יצירת מקומות חניה המספקים מענה לדיירים מבלי לפגוע בחוות הבניין ומבלי שנגזל שטח מהפרויקט עצמו. כל זאת ללא צורך בחפירה או בהרמה של הבנין הקיים. דגם אחר של המתקן יכול להכיל עד 32 חניות בשישה מפלסים וניתן לשילוב גם בבנייני מגורים ומשרדים.

אחת הדרישות הבסיסיות בפרויקט תמ"א 38 קובעות כי יש ליצור מקום חניה לכל אחת מהדירות הנוספות לבנין. לרוב דורשים גם דיירי הבנין הוותיקים לקבל חניה כתנאי להסכמתם לביצוע השיפוץ. בשנה הקרובה צפויים להתווסף מתקנים דומים בארבעה פרויקטים נוספים באזור.

מתקן החניה המדובר שייך לחברת "פרומוט", והמנכ"ל שלה, אפי מגן, אמר השבוע: "אנחנו עוסקים בפתרונות חניה כבר כמעט 20 שנה . ככל שהתקדמו פרויקטים של תמ"א 38 ובניינים לשימור, כך גבר הצורך במקומות חניה חדשים. "היות ויש צפיפות וקושי במציאת מקומות חניה נוספים, פשוט לא נותרו הרבה ברירות. זה אמנם לקח זמן, אבל היום רוב היזמים מבינים את זה".

ואם תהיה הפסקת חשמל?

"אני אחמיא לחברת החשמל ואומר שלשמחתי אין בישראל הפסקות חשמל בסדר גודל שעוצר את שגרת היומיום. אם תהיה כזאת, עדיף ללכת ברגל בכל מקרה".

תהליך הכניסה לחניה לא מסורבל מדי?

"ממש לא. אנחנו מבצעים הדרכה מ-א' עד ת' והדיירים מבינים את העיקרון מהר מאד".